Subject: Toidu- ja joogivett käitlevate töötajate täiendav tervisekontroll tööandja nõudel ning selle sisu
From: Kristi Kesküla <[email-masked]>
To: "TA Info" <[email-masked]>
Date: Tue, 12 Nov 2024 14:36:08 +0200

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Vastavalt nakkushaiguste ennetamise ja tõrje seaduse § 13 lg-le 7 on 
tööandjal õigus töötaja täiendavale tervisekontrollile saata, isegi kui ta 
on tööle asumisel tervisekontrollis käinud. Terviseamet on koostatud 
<https://www.terviseamet.ee/sites/default/files/content-editor/vanaveeb/Nakkushaigused/meedikutele/Tervisekontrolli_juhend.pdf> 
juhendi tervisekontrolli läbiviimiseks nakkushaiguste suhtes, kus on selgelt 
reguleeritud milliste nakkushaiguste osas tuleb teostada uuring enne 
tööleasumist ning millised on vastunäidustused ametivaldkonnas töötamiseks, 
mida tuleb samuti vajaduspõhiselt tervisedeklaratsiooni alusel täiendavalt 
kontrollida. Täiendava tervisekontrolli kohta täpsemalt juhendis midagi 
välja toodud ei ole.

Meie küsimus seisnebki selles – kas täiendava tervisekontrolli raames on 
vajalik samuti teha kindlasti kohustuslikuna märgitud uuringud või tehakse 
uuringuid täiendava tervisekontrolli puhul üksnes vajaduspõhiselt vastavalt 
arsti hinnangule? Kas tõend väljastatakse samale tervisetõendi vormile, mis 
on toodud juhendi lisas 3?

Küsisime seda eelmisel nädalal Terviseameti käest ka infotelefoni vahendusel 
ning saime aru, et täiendav kontroll töötajatele (kes ei ole tööle asuja 
vaid juba ettevõttes töötav inimene, aga on läbinud tööle asudes 
tervisekontrolli koos BAK testiga) ei pea sisaldama vaikimisi nt BAK testi 
vaid arst, kes tervisetõendi väljastab, otsustab ise derviseklaratsiooni ja 
töökeskkonna riskianalüüsi põhjal, milliseid uuringuid ja/või analüüse on 
vaja, võttes arvesse Terviseameti koostatud juhendi tervisekontrolli 
läbiviimiseks nakkushaiguste suhtes.

Palume ka kirjalikult kinnitada, et kas tegemist on Terviseameti kehtiva 
seisukohaga.

Heade soovidega

 <https://www.confido.ee/>

Kristi Kesküla

töötervishoiu teenusejuht
 <mailto:[email-masked]> [email-masked] | Tel +372 
5693 0413

Confido Meditsiinikeskus | Veerenni 51, 10138 Tallinn | 
<http://www.confido.ee/> www.confido.ee

E‑kiri ja selle manused võivad sisaldada konfidentsiaalset informatsiooni, 
mille avaldamine on keelatud. Kui e-kiri on jõudnud Teieni ekslikult, siis 
palun teavitage sellest koheselt saatjat ning kustutage e-kiri ja selle 
manused oma arvutisüsteemist. Täname Teid.